Kampania Dove - Jesteśmy piękne





 
Zadam Ci dziś kilka pytań.


Czy postrzegasz siebie jako piękną kobietę?


Czy na "moje własne" piękno składa się tylko mój wygląd zewnętrzny czy również piękne jest to jaka jestem w "środku", jakie jest moje wnętrze?


Jak postrzegasz siebie na tle piękna jakie kreują media, z którymi mamy na co dzień do czynienia?
Marka Dove już od ponad 60 lat wspiera kobiety w poszukiwaniach prawdziwego piękna. Od 2004 roku konsekwentnie inicjuje kampanie, które zwracają uwagę społeczności międzynarodowej na sposób w jaki kobiety dokonują samooceny oraz definiują swoje piękno w odniesieniu do kanonów urody lansowanych w mediach i popkulturze.


Pierwsza taka kampania Dove odbyła się w 2004 roku i wywołała wokół siebie burzę dlatego, że prezentowane w niej modelki wyglądały NORMALNIE! W kampanii wzięły udział prawdziwe kobiety, które prezentowały zarówno pełne kształty jak i niewielkie rozmiary. Reprezentowały nas - prawdziwe kobiety.


Kampanie inicjowane przez markę Dove bezproblemowo rozprawiły się z inicjowanym do tej pory lansowanym kanonem piękna, który tak naprawdę jest nieosiągalny dla większości kobiet.


W tym roku marka Dove postanowiła iść o krok dalej. Zdecydowano się na przeprowadzenie niecodziennego badania - Dove Global Beauty & Confidence Report, w którym wzięło udział ponad 10 tysięcy (10,500 osób) dziewczynek (w wieku 10 – 17 lat) i kobiet (w wieku 18 – 64 lat) z 13 krajów. Jest to pierwsze tak obszerne badanie, które podejmuje zagadnienie nie tylko kobiecego piękna, ale także pewności siebie. Ilustruje również korelacje pomiędzy kobiecym pięknem, samooceną, a postawą kobiet wobec życia.

Wyniki Dove Global Beauty & Confidence Report pokazują, że kobiety, bez względu na wiek i kraj pochodzenia, w coraz mniejszym stopniu postrzegają siebie jako osoby atrakcyjne, co niekorzystnie przekłada się na ich pewność siebie w różnych sytuacjach życiowych. Współczesne kobiety i dziewczęta odczuwają też coraz większą, płynąca z mediów i reklamy, presję dotycząca idealnego wyglądu, której trudno sprostać. Stąd konieczność stworzenia nowej definicji piękna, dzięki której każda z nas czułaby się atrakcyjna, taka jaka jest naprawdę.

Aż 7 na 10 kobiet (69%) kobiet i (65%) dziewcząt przyznało, że odczuwa płynącą z mediów
i reklamy rosnącą presję, by sprostać nierealistycznym kanonom piękna, co jest niezwykle frustrujące.


Jednocześnie 6 na 10 wszystkich kobiet (56%) dostrzega, że przymus stałej obecności w social mediach wymusza bycie perfekcyjną niemal 24h/dobę.
Aż 7 na 10 kobiet (71%) i dziewcząt (67%) oczekuje od mediów bardziej wiarygodnego prezentowania kobiecego piękna. Piękna, które nie ma jednego poprawnego rozmiaru biustu, kształtu ust czy wagi ciała.

T ymczasem aż 9 na 10 kobiet (85%) i 8 na 10 dziewcząt (79%) przyznaje, że niska samoocena sprawia, że wycofują się z życia społecznego, rezygnując ze spotkań z przyjaciółmi i bliskimi. Unikają również budowania poważniejszych relacji damsko-męskich, ponieważ nie akceptują swojego wyglądu.


Co bardziej zatrważające, aż 9 na 10 kobiet i 7 na 10 dziewcząt jest skłonna narazić na szwank swoje zdrowie – unikając jedzenia lub wizyt u lekarza.


Niemniej jednak jak wynika z raportu Dove, kobiety potrafią dostrzegać piękno i chcą się nim cieszyć.


Bez względu na szerokość geograficzną – 8 na 10 kobiet (83%) i dziewcząt (77%) przyznaje, że każda kobieta ma w sobie coś pięknego. Zgodnie twierdzą również, że zamiast podążać za niedoścignionymi ideałami piękna każda z nich chciałaby pozostać sobą i znaleźć swój własny sposób na prawdziwe piękno.

Tymczasem aż 9 na 10 kobiet (85%) i 8 na 10 dziewcząt (79%) przyznaje, że niska samoocena sprawia, że wycofują się z życia społecznego, rezygnując ze spotkań z przyjaciółmi i bliskimi. Unikają również budowania poważniejszych relacji damsko-męskich, ponieważ nie akceptują swojego wyglądu.


Co bardziej zatrważające, aż 9 na 10 kobiet i 7 na 10 dziewcząt jest skłonna narazić na szwank swoje zdrowie – unikając jedzenia lub wizyt u lekarza.


Niemniej jednak jak wynika z raportu Dove, kobiety potrafią dostrzegać piękno i chcą się nim cieszyć.
Bez względu na szerokość geograficzną – 8 na 10 kobiet (83%) i dziewcząt (77%) przyznaje, że każda kobieta ma w sobie coś pięknego. Zgodnie twierdzą również, że zamiast podążać za niedoścignionymi ideałami piękna każda z nich chciałaby pozostać sobą i znaleźć swój własny sposób na prawdziwe piękno.
Dove wierzy, że poprzez właściwą pielęgnację kobiety mogą odkryć swoje naturalne piękno.

Pielęgnacja skóry ciała, twarzy, pielęgnacja włosów, nawet zwykła kąpiel to zabiegi które przybliżają nas do osiągnięcia celu jakim jest "lepsza ja". To nie marzenie, to cel, który każda z nas może osiągnąć. Marka Dove proponuje kosmetyki, które mają nam pomóc osiągnąć ten cel i sprawić by każda z nas odkryła i pielęgnowała swoje piękno.

Z ubiegłorocznego raportu Dove wynika, że tylko 2 na 10 polek czują się piękne.
Polki bardzo krępują się gdy mają odpowiedzieć na pytanie "Czy jesteś piękna?" jednak mimo tego potrafią dostrzec piękno w innych osobach np w mamie, córce, przyjaciółce czy siostrze.

Jesteśmy Piękne – to hasło kampanii społecznej Dove, które po raz pierwszy zostało głośno powiedziane
w 2016 r. Wtedy to po raz pierwszy marka Dove oddała głos Polkom i zainaugurowała lokalną kampanię podejmującą temat prawdziwego piękna.
W tym roku marka Dove kontynuuje projekt rozmowy Polek o pięknie, kobiecych relacjach, pielęgnacji urody i zachęca kobiety do odkrywania i celebrowania prawdziwego piękna. Piękna, które nosi w sobie każda z kobiet bez wzgledu na wzrost, liczbę kilogramów, kolor włosów czy kształt sylwetki.
 Doceńmy to kim jesteśmy, bo każda z nas jest wyjątkowa. Każda z nas jest piękna. Kreujmy nasze piękno, doceńmy to co dała nam natura i żyjmy z sobą w zgodzie.



2 komentarze:

  1. Kiedyś byłam mega zakomplesiona, teraz jak oglądam stare zdjęcia zdałam sobie sprawę, że nie było aż tak źle ;).

    OdpowiedzUsuń
  2. Polkom trzeba często o tym przypominać, bo za wszelką cenę próbują być Matką Polką i zapominają o sobie...

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Kobiecy blog by Mariola Wilk , Blogger