Instagram Reels trafia do Europy!

Tak jak kasyna internetowe konkurują ze sobą oferując bonusy i gry Mystery Jack, tak też aplikacje mobilne na różne sposoby walczą o użytkowników. Ogromnym powodzeniem dziś cieszy się TikTok. Jego funkcje i popularność chce wykorzystać Instagram, który wprowadza nową opcję Reels. W sierpniu ma ona wreszcie trafić do Europy.

TikTok i rekordy popularności

Nie da się ukryć, że Instagram Reels inspirowane jest TikTokiem. Ta chińska aplikacja okazała się jednym z największych sukcesów na rynku w ostatnich latach. Na przełomie tego i zeszłego roku doszło do ogromnego wzrostu zainteresowania TikTokiem na świecie. W szczególności wiele osób założyło sobie tam konto podczas kwarantanny związanej z koronawirusem.
Z zebranych danych wynika, że aplikacja została pobrana już 2 miliardy razy, a codziennie z TikToka korzysta nawet kilkaset milionów użytkowników. Aplikacja ta pojawiła się na rynku w 2016 roku, zaś 2 lata później jej właściciele wykupili serwis Musical.ly. Można tu liczyć na nagrywanie i udostępnianie krótkich filmików czy też oglądanie materiałów innych użytkowników. Teraz Instagram dzięki opcji Reels chce ostro konkurować z TikTokiem.

Czym jest Instagram Reels?

Pod wieloma względami oferowana przez Instagrama opcja Reels ma być kopią tego, co jest obecne na TikToku. Także i tutaj można nagrywać materiały wideo trwające 15 sekund. Użytkownicy Instagrama będą mogli w swych filmikach wykorzystać utwory muzyczne czy zestaw dźwięków udostępnianych przez inne osoby.
Każdy posiadacz konta będzie mógł także skorzystać ze specjalnego zestawu narzędzi do edycji nowego formatu wideo. Na początek Reels ma być obecne jedynie w ramach Stories, a dopiero z czasem być może zostanie wprowadzone na innych płaszczyznach. Zapewne taki ruch będzie wskazany, gdyż obecnie na TikToku użytkownicy szukają filmików po konkretnych osobach lub hasztagach.
Reels już teraz w wybranych krajach dostępne jest na iOS, jak i Androidzie. Znajduje się on w trybach migawki między Boomerangiem a Super Zoomem.

Ekspansja Reels

Instagram Reels nie jest czymś zupełnie nowym. Funkcja ta bowiem rozwijana jest już od zeszłego roku. W fazie testów została udostępniona użytkownikom w Niemczech, Francji i Brazylii. Zwłaszcza w tej ostatniej cieszy się sporym powodzeniem. Niedawno usłyszeć mogliśmy o tym, że Instagram planuje rozszerzenie Reels o ponad 50 nowych krajów. Ma to nastąpić w sierpniu tego roku. Na chwilę obecną nie znamy pełnej listy krajów, a także tego, czy na niej znajduje się Polska.
Ekspansja Reels związana jest także z wydarzeniami, które miały miejsce kilka tygodni temu. W wyniku przeprowadzonego śledztwa okazało się, że aplikacja przeznaczona na iOS odczytuje ze schowka dane użytkowników. Mimo zapewnień TikToka, że nie zbiera on danych swoich użytkowników, aplikacja została zbanowana w Indiach, gdzie cieszyła się ogromną popularnością. Nad podobnym ruchem myślą Stany Zjednoczone. Dlatego też Facebook z Instagramem jak najszybciej chcą przejąć te rynki. Już teraz wiadomo, że na pewno Indie i Stany Zjednoczone będę jednymi z pierwszych krajów, które zyskają dostęp do Instagram Reels.

Dominacja mediów społecznościowych

2020 rok pokazał, że dziś coraz więcej osób korzysta z mediów społecznościowych. Największym zainteresowaniem cieszy się oczywiście Facebook z Instagramem, choć po piętach depczą im TikTok oraz SnapChat. Do tego nie możemy zapominać choćby o Twitterze. To nie tylko platformy do dzielenia się swymi materiałami, lecz również do zarabiania. Sam Facebook w 2019 roku z reklam zarobił ponad 70 miliardów dolarów!

*Zdjęcie pochodzi z pixabay.com
*Artykuł sponsorowany

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Copyright © 2016 Kobiecy blog by Mariola Wilk , Blogger